måndag 3 augusti 2009

Videkiss

Min andra Koftans Kofta har fått sin början!
När jag försökte få lite organsiation på saker och ting så hittade jag en garnskatt från 1980-talet. Ett garn i Mohair och ull, lite skiftande i färg. Min tanke var först att göra en sommarkofta i bara Muskat, det finns så fina färger! Men när garnet låg där och ville vara med i en stickning, då blev det ändå ett rätt "färglöst" beslut. En tråd Harmonie och en tråd vit Muskat bildar en färgrand, och en tråd Harmonie och ljusgrå Muskat bildar nästa.
Stickor 5 och 6. Garnet är som en dunboll och stickningen påminner mig om en Videkiss, både färgen och känslan!

4 kommentarer:

metamorphosis sa...

Åh, denna kikade jag ju på i din blogg också - namnet är verkligen talande!

Ser så ljuvligt dunig ut!

Bente sa...

Så mjuk och mysig den ser ut.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag tycker videkiss är en fullträff när det gäller beskrivning på din kofta.
Ser ut att bli precis så.
hej fr. Koftan

The Willow Fairy sa...

Vilka härliga färgskiftningar det blir. Definitivt videkissar