lördag 1 augusti 2009

Körsbärskoftan börjar ta form...

Sakta men säkert börjar den växa fram, Körsbärskoftan...

Garnet är Gästrike 4tr.
Har färgat deras mellangrå och mörkgrå garn med Cherry KoolAid.
Stickorna är 5½mm

Detta är skissen för hur den är tänkt att den ska bli, tillsammans med den tilltänkta knappen.
Hur den kommer att ta sig ut i verkligheten återstår att se men det ska bli roligt att se koftan växa fram för Storasysters Regnbågskofta gav definitivt blodad tand på detta med Koftans Koftor!

11 kommentarer:

Velkommen til min kreative verden sa...

Du er kreativ du: )

For en flott hedding du har. Du er jammen flink til å strikke. Mange flotte prosjekter: )

Medea sa...

Vad härlig färg och ljuvlig skiss. Blir lite sugen på att färga med mina koolaid-färger.

Kattis sa...

Den ser ut att bli jättefin!

Stick-kine sa...

Ljuvliga färger!

Emmas dagar sa...

Härliga färger!

Maria sa...

Wow, en kofta helt i min smak! Den var toppen snygg.. Hmm, kanske jag borde använda mina KoolAid cherry... Dom ligger i en låda.. Följer din kofta med spänning! :)

Sunna sa...

vad duktig du är med färgskiss och knapplanering. blir riktigt imponerad

Eva sa...

Den blir jättefin!
Eva i Lund

Rosenvante sa...

Så imponerad av att du ritat skiss och redan vet vilka knappar du ska ha. Så fina färger.

stickresan sa...

Underbara färger.

Tant Kofta sa...

Snygg skiss och vackra färger!