söndag 23 augusti 2009

Ann-Sofis Kofta nr 2


Hej!
Här kommer en bild på kofta nummer två jag gjort enligt din otroligt fiffiga beskrivning.
Kofta nummer ett blev en ojdå, så den får inte komma på bild. Den här blev desto bättre, riktigt bra faktiskt. Den är stickad i rätstickning av en mellantjockt ullgarn med stickor 4 och en halv. Halsringning och nederkant stickade jag med stickor 4 och ärm kanterna med stickor 3 och en halv. Sedan gjorde jag en rad med smygmaskor runt framkanter och halsringningen. Nu funderar jag bara vilket garn ur min samling som ska få den stora äran att bli nästa kofta. Hälsningar Ann-Sofi

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

så imponerande, två koftor....

Maria i Falkenberg sa...

Den ser ut till att bli mycket användbar!

Sunna sa...

Ibland är det rena enkla det allra snyggaste, din kofta kan du ha till allt