fredag 11 juni 2010

Katrinas Kofta

Sommaren verkar va koftornas tid, så många härliga och nya koftor man ser i denna blogg just nu! Jag är klar med min också. Jag är supernöjd, min nya favoritkofta! Gjord efter mina mått, det e ju jättehärligt. Och inte behövde jag repa upp nån gång!


Knapp-koftan! Jag tyckte det skulle bli snyggt att ha många knappar och det blir faktiskt väldigt fint när man har koftan på sig. Jag stickade en liten halskrage, så man inte fryser om halsen när det blåser och långa muddar nertill. Det e min stil!
Jag har använt garnet Drops Delight, två olika färger. Ena väldigt melerade garnet på alla muddar och det gröna melerade på resten. Ca 400 gram behövdes, trodde det skulle gå åt mer, men det räckte långt.
Läs mer om koftan och kolla på fler bilder här.

3 kommentarer:

Helena sa...

Den är otroligt vacker, speciellt med alla knapparna. Det är nog många timmars jobb bak den koftan. Lycka till vidare.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jättefin kofta, extrafint med många knappar!

Annika sa...

Väldigt fin kofta! Det skulle vara en sann glädje att ha den på sig!